Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

fredag 4 maj 2012

Uppskatta livet

Sommar 2011

I dag har graderna sjunkit till ynka +3 här i norr.
Jag längtar efter Ölandssommar.
Det ska bli så skönt att åka ner för gott denna gång. Jag kommer slippa en lång återresa och mammas tårar när vi säger hejdå på garageuppfarten. Nu flyttar vi hem på riktigt och jag har aldrig kännt mig rikare. Jag har någon att längta hem till varje dag, någon att sträcka ut handen mot under täcket varje morgon och någon att somna tätt intill varje kväll. Förr trodde jag att kärlek var överskattat men det är precis lika livsviktigt som det sägs. Jag vågar säga att jag är bra på att uppskatta livet numera. Ofta, ofta blir jag tårögd av lycka när jag tänker på allt fint som faktiskt finns runt omkring oss, och ännu mer rörd blir jag när jag tänker på det nya lilla hjärtat som slår i min mage.



1 kommentar:

  1. Och jag blir tårögd av lycka när jag läser vad du skriver. Ska bli så fint att få ha er nära.

    SvaraRadera