Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

måndag 7 maj 2012

Föräldraledig

Ja nu är jag föräldraledig. Skumt :)

I dag har jag jobbat sista dagen på myyycket länge och mitt autosvar på mailen säger att jag kommer vara borta tom våren 2013. Jag kommer nog inte förstå att jag ska vara hemma förräns klockan ringer i morgon bitti och det bara är Fredrik som behöver masa sig upp ur den sköna sängen. Nu början den riktiga väntan... 9 dagar till BF men jag gissar på 18 Maj och Fredrik gissar på 14:e. Får väl se när hon själv tycker det är läge att komma ut.

I dag när jag satt på tåget till Falun och kikade ut på skogen som svischade förbi så tänkte jag på vilket förbaskat fint liv jag har blivit tilldelad. Tänk om någon hade viskat till mig för 4-5 år sedan och berättat hur allt skulle vara i dag. Jag hade aldrig trott på dem. Inte ens om jag hade fått önska mig precis vad jag ville hade jag kunnat komma på så här mycket fint. Framförallt skulle jag aldrig kunna hitta någon finare människa än Fredrik.

Kom ihåg att vara tacksam för det ni har, inte bara ibland utan varje dag.



4 kommentarer:

  1. Vilken lång spännande ledighet du har framför dig.
    Ja, tänk att ni hittade varandra Fredrik och du.
    Var rädda om varandra!

    SvaraRadera
  2. Det ä så sant det du säger,tacksamhet är underbart och skapar
    en känsla av ödmjukhet inför livet man fått.
    Hälsningar till er båda och lilla L.

    SvaraRadera
  3. Men Åhh va glad jag blir! Tänk att visst minns jag =) Du var den första som dök upp i mina tankar och det snabbt!! Jag har allt tänkt på dej Anna =) Så glad för din skull <3 Nu ska du få se att det jag alltid talat om verkligen ÄR sant!! Barn är mirakel från början till slut. Resan till dem är stor och resan MED dem likaså. Ska bli riktigt skoj att få följa Er nu =) Ps. Fredrik ser ut att vara tryggheten själv. Tror en viss liten Em ger MINST 10 feta poäng för det valet! =) Grattis gumman <3

    SvaraRadera
  4. Hej! Vad kul att du läser min blogg! =) Å nu fick jag en till å läsa å! ;) Vad spännande med BF snart då!! =)

    SvaraRadera