Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

torsdag 18 oktober 2012

Vackra Västervik

 
 
Tidigare har jag bara vart i Västervik på sommaren och det är väl egentligen då som denna lilla mysiga plats gör sig allra bäst, men jag älskar hösten och efter gårdagen kan jag intyga att Västervik är underbart i oktober. När Elin jobbade gick Lova och jag på höstpromenad längs vattnet. Jag kände hur jag sänkte farten och blev så där poetisk som jag bara blir när jag helt och hållet är i nuet. 


 
Vid lunchtid mötte vi upp moster och tog ett bord på "Guldkant". Vi lånade en barnstol så Lova också kunde sitta med. Det är så roligt nu när hon är så mycket mer "med" oss andra. Hon spexar, skrattar och jollrar som bara den och lyckas alltid flirta med någon i närheten när vi äter ute. Oftast är det äldre damer som plötsligt glömmer bort sitt sällskap och istället sitter och ler mot Lova. 



Lova tycker att hon har börjat bli för stor för att ligga i vagn. Hon gör hela tiden små "situps" för att försöka resa sig och kika ut, så igår blev det premiär för sittvagn! Vi lämnade liggdelen hemma och reste upp ryggstödet.

Stor tjej i sittvagn!

Det är verkligen underbart att umgås med Lova. Hon får mig att skratta så tårarna rinner och jag är verkligen stolt över henne. I onsdags kväll underhöll hon Elin och mig genom att vara en studs- och skrattmaskin. Hoppa hoppa, göra ljud med munnen, spotta ut nappen så långt det går, krafsa i soffan, kittlas och skratta skratta skratta. Sen var hon helt slut och somnade på 2 sekunder.

I går kväll blev vi hämtade av pappa Fredrik och nu i dag är det snart dags för BVC. Vaccination nummer två väntar och jag vet att det kommer sticka i mitt mammahjärta när sprutan sticks i hennes små tjocka ben...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar