Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

fredag 5 oktober 2012

Jeanstjej

 
Lova sover ofta 1-2 timmar på förmiddagen så då har mamman lite egen tid.
Utöver bakning och tvättande sysselsätter jag mig en del vid datorn. Jag har hittat en grupp på facebook som heter "Barnartiklar i Kalmar med omnejd" där man kan köpa/sälja begagnade barnkläder och grejer. Kanonbra både för plånboken och miljön då många kläder aldrig hinner slitas ut!
 
Hittills har jag köpt en fin hoppgunga för 50 spänn, den supersöta jeansklänningen ovan (helt oanvänd) för 40 kr och de två koftorna nedan (ser också oanvända ut) för ynka 20 kr för båda. Egentligen har Lova redan massor med kläder men sådana här fynd kan aldrig vara onödiga!

 
 
I dag har vi för övrigt vart på långpromenad med Lovas tvillingkompisar Moa och Maja.
Mammorna tog fikapaus (min frys fick lätta lite på trycket) och barnen fick gunga lite på skälby innan vi gick hem.
 
Tjihoo va skoj att gunga!
 

När det gäller huset så har dem idag gjutit plattan. Vi ska åka över och kika så fort Fredrik kommer hem från jobbet. Återkommer med bilder!
 
Trevlig helg!
 

1 kommentar:

  1. Mormors älskling!
    Så stor hon börjar bli.

    SvaraRadera