Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

onsdag 26 september 2012

När kvinnor gör mer än en sak samtidigt

 
Häromdagen bad jag Fredrik ta Lova en stund
- Jag ska bara äta klart min morot sa han.
 
Här kommer det här med att kvinnor kan göra många saker samtidigt in.
Inget ont om denna pappa, han är världens bästa! men tänk på hur vi mammor på något sätt lyckas tvätta och laga mat samtidigt som vi har en bebis under ena armen.
 
Exempel från idag:
Lova gjorde en sitt-bajsning i sin matstol under tiden jag satt och lunch
(för er som inte har barn kan jag förklara att en sitt-bajsning bara kan gå på ett sätt då det liksom måste ta vägen någonstans och vägen blir oftast upp på ryggen)
 
In och byta blöja, och byta kläder. och tom bada (händer sällan men detta var en sådan gång)
 
Vi sätter oss igen vid bordet och jag fortsätter äta. 
 
En minut senare gör hon en repris.
 
Jag byter snabbt blöjan och vi lyckas kunna ha kvar samma kläder.
 
Sätter oss igen vid bordet. Nytt försök för mig att äta klart lunchen.
 
och så gör hon en repris till. En lite värre denna gång.
 
Blöjbyte och klädbyte igen.
 
Jag hinner sätta på en tvätt och äta klart min lunch med Lova i knäet.
Det komiska i den här scenen som jag, kvinnan i huset står för, är att under dessa 15 minuter med våtservetter och klädbyten åt alla håll, har jag samtidigt även hunnit koka en burk hallonmarmelad som står klar på köksbänken :)
 
 
 

1 kommentar:

  1. En sån stålkvinna du är Anna! Jag bli mäkta imponerad. Väldigt roligt att läsa om alla vardagssysslor. Detta fick mig dessutom att tänka på Emelie - hon hade garanterat skrattat extra mycket åt alla detaljer kring "3 x bajs på 15 minuter" :) haha. kram celie

    SvaraRadera