Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

söndag 23 september 2012

Att ha världens sötaste guldklimp i vagnen


Det är så roligt att gå på stan med Lova för det stannar alltid tanter och säger "men ååååh vad söt" och "oj jag kan inte sluta titta på henne" och "hur gammal är hon?". Endel står stilla en stund, ler och bara tittar. Oftast bländar Lova då av ett av sina allra sötaste leende tillbaka till dem och då ler de ännu mer och sen ler dem mot mig innan de går vidare. Jag blir lika stolt varje gång över att det är min lilla tjej som skapar sådan uppståndelse :)

En gång mötte vi en stapplig tant med rullator på cykelvägen som stannade och frågade om hon fick titta i vagnen. Hon kikade ner på Lova och sa:
- Åååh vad du måste vara lycklig. Tänk den som finge leva om sitt liv... Jag har 10 barnbarn och 8 barnbarnsbarn.

Jag tycker det är så härligt att möta äldre människor som ser tillbaka på sitt liv med sådan värme att dem vill leva det igen.


By the way, tips från mamman: Alla föräldrar har säkert önskat att det fanns något som kunde dra in nappen automatiskt till munnen när den spottas ut av misstag. Spana in bilden ovan! Napp i napphållare men mössknut över. När nappen faller ut kan Lova få tag i den själv! :) Jag ska erkänna att jag inte kom på idén själv, den liksom bara plötsligt fanns där.


I dag är det bullbak här hemma och senare blir det söndagsmiddag hos mamma och pappa. Enkel agenda men alldeles perfekt för mig. Trevlig söndag!

2 kommentarer:

  1. Längtar efter världens sötaste guldklimp.
    Snart kommer hon!!

    SvaraRadera
  2. Åh hon är verkligen helt underbart söt!!

    SvaraRadera