Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

lördag 21 april 2012

Väntan och längtan

Jag är nu i v.37 och har 3,5 vecka kvar till beräknad förlossning. Den längtan jag känner påminner om den jag hade inför julafton när jag var liten. Trodde aldrig jag skulle uppleva så stark längtan igen.

Här hemma har jag tvättat alla små urgulliga bebiskläder som fyller hela mig med något jag inte ens kan förklara. Jag har plockat med kläderna, vikt och lagt i lådan, tagit upp igen och vikt ner hur många gånger som helst. Varje gång jag köper något som har med bebis att göra är jag överlycklig hela dagen så även idag då jag köpte något så simpelt som amningsinlägg på Willys. Tror knappast jag kommer vara lika överlycklig över sådana köp om några månader :) Nu tror jag dock att vi har inhandlat det mesta som vi behöver första dagarna. Resten kan man ju alltid fylla på med senare.



Hon där inne börjar bli riktigt stor och jag älskar att titta
på hur magen buktar ut åt alla håll när hon drar sina små
fötter längs insidan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar