Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

söndag 29 april 2012

Sköna söndag



I dag har solen slagit sig ner i Gävle. Dem blivande föräldrarna planerar utflykt till skogen för att grilla korv och äta kladdkaksmuffins som den blivande mamman bakat nu på morgonen utifrån den blivande pappans önskemål.


Jag har även tänkt skriva klart mitt förlossningsbrev idag så det kan läggas ner i förlossningsväskan som är näst intill färdigpackad. Svårt att skriva ner hur man vill ha förlossningen när man egentligen inte alls vet hur man reagerar. Jag är vanligtvis inte speciellt rädd för smärta men jag antar att detta är smärta av helt annan nivå än jag tidigare mött. Har tänkt ha epidural som alternativ men håller det öppet tills det är dags. Om jag skulle klara mig på bara lustgas skulle det kännas som det allra bästa. Har hört dem som fått problem med ryggen efter epidural. Jag känner mig i vilket fall inte speciellt nervös för det som väntar. Tror att jag kommer ha nytta av gravidyogan jag gått på, då vi tränat mycket andning där, och så känner jag mig även trygg med vetskapen om att jag kommer ha Fredrik bredvid mig.

Ha en trevlig söndag!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med korvgrillning en solig dag i skogen!
    Det är inte lätt att veta vad man vill ha för smärtlindring när det är dags. Men man kan ju ha ett alternativ om det känns jobbigt. Och varför ska man inte utnyttja den hjälp som finns.
    Ha en fortsatt skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Här grillas det också för fullt, Olof håller på med ett långkok på grillen, mycket spännande. På Öland är det jättefint väder idag, jag sitter i solen på terrassen tillsammans med Bally och bläddrar i mattidningar. Kram!

    SvaraRadera