Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

torsdag 26 april 2012

Små små hjärtslag

I dag har vi vart hos barnmorskan och mätt magen, och lyssnat på Lokas hjärtslag.

( Loka är vårt namn på magen. Från början gissade vi nämligen på att det var en pojke och hade då Loke som namnförslag. När första ultraljudet sen visade att det istället var en liten prinsessa där inne blev det helt enkelt så att vi kallade henne Loka tillsvidare :) Vi har dock några andra namn i åtanke tills hon kommer ut! ) 

Hjärtat lät fint och slog som det skulle. Med mig är det också bra. Jag har nog haft en väldigt lyxig graviditet. Inget illamående, inga foglossningar, inga bristningar, inte mer viktuppgång än vad bebis med tillhörande fostervatten och blod och sånt väger, ingen halsbränna, inga konstiga matsug, inga svullna fötter eller vätsesamlingar... Det enda knepiga har isåfall varit att jag behövt ta fragmin-sprutor varje dag sedan v.16. Det är blodförtunnande som jag fått p.g.a. att jag har dubbla anlag för blodpropp. Det var lite meckigt första två veckorna så Fredrik fick sticka mig men sen har jag lärt mig själv. Ett stick i magen eller sidan är nu inte värre än tandborstningen.




Bild på blivande pappan på bryggan i Kalmar i påskas.
Det känns skönt att veta att Loka kommer få världens bästa pappa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar