Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

onsdag 21 november 2012

Mammaledighet och babyaktiviteter

Dags att inspektera om mamma gör tillräckligt djupa benböj

Våra dagar flyter på ganska snabbt numera. I dag blev det först promenad till gymmet 40 minuter, därefter vårt träningspass (vet inte hur mycket träning det egentligen är, jag går mest dit för att träffa de andra mammorna och fika efteråt ;) Slutligen mötte vi upp Lovas tvillingkompisar och deras mamma för en promenad. Väl hemma var vi ganska trötta både Lova och jag.

Det där med träning har blivit ett tunt kapitel i mitt liv just nu... Det är väldigt sällan jag tar mig till gymmet utöver mamma-babypassen på onsdagar, och när jag väl är där övrig tid är det såååå seeeegt. I går kväll var jag där och tog en kort tur på löpbandet, en sådan som typ var min nedvarvning förr var nu hela mitt pass. Jag tittade på klockan, tittade på klockan, tittade på distansen... Jag tror att grejen med gymmet alltid inneburit en lika stor social bit som träning för mig tidigare. I gävle kände jag ju både personal och medlemmar så det var mer som att gå till en fritidsgård för vuxna när jag gick dit, och med all den energin de andra gav mig blev det alltid stenhårda träningspass. Nu är jag ny i stan och liksom anonym på gymmet och då blir de där kilometrarna på löpbandet så otroligt lååånga och tråkiga. Måste bättra mig för bara man kommer över jobbighets-tröskeln blir ju träningen faktiskt skön! Dessutom behöver jag ett bättre immunförsvar för att stå emot alla förkylningar som ständigt hägrar i alla barngrupper.


Måste bara berätta om babysången igår också! Lova satt som ett ljus med världens största leende från första tonen till sista. Jag trodde hon skulle få kramp i ansiktet av sitt stora leende. De som leder sången är så himla duktiga och engagerade. 29 glada bebisar diggade i rummet men gladast av alla var nog Lova som satt o gjorde små glädjetjut med jämna mellanrum. Tror inte det var någon som missade att hon var där ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar