Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

torsdag 8 november 2012

Puss mamma

Snorig näsa men lika glad som vanligt!

Jag brukar läsa om bebisars utveckling på babycenter.com. De skriver lite om vad som händer vecka för vecka och i slutet av femte månaden står det att tidigare har bebisen främst kunnat uttrycka glädje, ledsenhet och ilska men nu börjar den även kunnat uttrycka andra känslor så som kärlek...
Det stämmer faktiskt. Den senaste veckan har Lova lärt sig att pussas! Dvs hon kastar sig mot mitt ansikte med öppen mun, vevar runt några varv med tungan tills hela min kind är blöt och avfyrar sedan världens största leenden. Underbart!

Bilden ovan är tagen med mitt nya kameraobjektiv. Min födelsedag började först lite halvdant. Jag väntade och väntade på sång och frukost på sängen men det kom liksom aldrig någon. Dock kompenserades det rejält lite senare med ett fint nytt porträtt-objektiv till kameran. Givetvis är Lova den perfekta modellen att öva fotande på!



1 kommentar:

  1. Vilken sötnos! Ja men det är ju inte klokt vilka söta barn som fötts i år! Ja ja vet ju särskilt två!

    SvaraRadera