Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

måndag 17 december 2012

Strömavbrott

Idag var det kolsvart när vi vaknade. Jag tittade ut och såg knappt vägen utanför parkeringen. Hela området var svart och dessutom fullt av dimma. Ingen idé att gå upp tänkte jag så Lova och jag vände på oss och somnade om till strax innan 9. Det är sånt man inte får berätta för Fredrik som går upp kl.5 varje dag ;)
 

 
Nu har strömmen kommit tillbaka och vi har återigen ljus i vårt hus. Lova är helt grym med balansen, nu kan hon stå utan stöd allt längre tid och hon reser sig även upp själv när hon har något att hålla i. Inte bara positivt för jag vågar knappt gå ut från rummet utan att ha uppsikt över henne.  
 
I går gjorde jag föresten kyckling-puré med morot och rotselleri. Får se om det går hem hos damen. Hon är inte alltför imponerad över burkmaten så jag hoppas detta blir en hit. Visserligen ska färdig barnmat på burk vara bra och näringsriktig men jag tycker det är ganska kul att laga egen också.
Efter att jag bjudit henne på denna gormelunch idag ska vi plaska iväg till babysången på öppna förskolan. För ja, plaska får man i detta töväder!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar