Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

söndag 2 december 2012

Första advent



 
Vi fick en vit första advent även här i Kalmar. Jag är inte så mycket för snö men visst är bidrar det lite till mysstämningen. Vår lägenhet är lite trång just nu och vi har badrumsmöbler stående i stora kartonger i köket i väntan på att de ska till huset så vi har inte stans finaste boende men jag har pyntat till det så gott det går. Lite julgardiner och adventsljusstakar gjorde det genast mysigare.
I dag blev det även lussekattsbak!
 

Därefter tog vi en kort vända på stan och tittade på julskyltningen. Både jag och Fredrik var lite avundssjuka på Lova som fick ligga i vagnen och mysa i fårskinspåsen :)


 
Det enda som saknades i dag var bockinvigningen i Gävle. Under mina sju jular där uppe han det bli en tradition att titta på invigningen första advent varje år.
Men jag har haft en mysig advent här hemma ändå.
När jag satt här på golvet bland ljus, stjärnor och glögg så tänkte jag på hur tacksam och lycklig jag är över min alldeles egna lilla familj.
 
Jag älskar er!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar