Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

fredag 7 december 2012

Kyyyla ute men värme inne


Jag har tagit jättefina foton på Lova i hennes nya julklänning så kunde inte låta bli att lägga upp en bild här lite i förtid!

I dag är det superkallt ute -14 och jag lovar att -14 här i Kalmar är myyyycket värre än samma kyla i Gävle eftersom det är fuktigare i luften här. Tidigare när jag kom från Gävle där det kunde vara -20 och kom hem till Kalmar där temperaturen låg runt nollan så frös jag ändå betydligt mer här i söder än i norr.
Eftersom jag numera mestadels tar mig runt till fots så investerade jag höromdagen i varma Ecco-kängor som är sååå sköna. Två timmars promenad utan att frysa det minsta om fötterna är inte illa. I dag är det dock så kallt så jag vågar inte gå ut med Lova. Vill inte utsätta hennes små lungor för denna kyla så det får bli innemys tills i eftermiddag då vi får skjuts till en inbokad fika hos Lovas  nya kompis Linnea.

Och så skönt att det är fredag igen! En helg med bl.a. glögg, mys, köttgryta hos mamma och ett medialt möte väntar. Om graderna går upp något kan det eventuellt bli korvgrillning vid stranden också. Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar