Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

måndag 16 juli 2012

Semester



Vi är hemkomna från några dagars semester i den lilla stugan vid sjön följt av ett besök i Västervik.
Dagarna i stugan var inte de mest soliga men allt blir ju vad man gör det till och vi hade det jättebra. Jag älskar lugnet där ute i skogen! 5 vuxna och 5 barn tog vara på tiden med hjälp av grillningar, middag på terassen, ett glas vin alldeles intill sjökanten, svampplockning och så massa mys med Lovas små sysslingar. Jag upptäckte hur ofantligt mycket roligt det kan komma ur en 3,5-årings mun :)




Med massa stug-lukt i kläderna och värme i hjärtat åkte vi vidare till Västervik för att hälsa på Elin och Anders. Vi började med lunch på restaurang "Guldkant" vid hamnen. Jättemysigt ställe!


Lovas blivande faddrar, stolta till bristningsgränsen

Morgonmys hos moster och "morbror"



Lova har världens bästa moster!
Här är hon klädd i senaste presenten - en body speciellt tryckt till henne från moster :)


Här hemma har vi nu börjat planera dop till slutet av augusti. Funderar på sånger, psalmer och eventuellt någon dikt. Tror dock att varken jag eller Elin kan läsa någon dikt för vi är så blödiga så vi gråter bara vi tittar på sådana där fina kärleksfulla rader.

Som ni märker är jag ingen daglig bloggare utan här skrivs det när det finns vilja och tid.
Hoppas ni alla har det bra ute i den svenska sommaren oavsett om den innehåller sol eller ej!

2 kommentarer:

  1. Moster gudmor Elin16 juli 2012 kl. 11:27

    Vilka fina bilder!
    Stolt till sprängningsgräns är nästan att ta i för lite;)
    O precis, jag sprang tidigare idag o tänkte bara tanken på att läsa en dikt på dopet, och ja, jag storbölade på löpbandet!!!! Så tyvärr blir det nog svårt stillaståendes i en kyrka:)

    Saknar er redan!!!!!

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder!
    Ni ser ut att ha haft några mysiga semesterdagar.

    SvaraRadera