Milstolpar


13 Maj 2012 föddes vår underbara lilla Lova

onsdag 18 juli 2012

Puss-förbud


Vi skulle åkt tillbaka till lugnet i stugan i morgon men jag har dessvärre gått och fått halsfluss precis lagom till Fredriks semester. Så nu ligger jag nerbäddad och hackar tänder under fleesfiltar med yllestrumpor på fötterna och kämpar med att kunna svälja, medan Fredrik och Lova är på Öland och grillar med resten av ligan. Har fått hjälp med barnvakt av villiga mormor & morfar, en ivrig moster samt en skojig gudfar under tiden Fredrik slitit på tomten både i går och i dag. Guld att ha familjen till hjälp när man är sjuk! Har fått uppdateringar om att Lova skrattar så hon får hicka där på ön. Härligt att hon trivs och att det känns tryggt att lämna henne hos dem.

Har vart hos läkaren och fått antibiotika idag. Jag behövde inte ens gapa innan han såg av bara utsidan att det var en ordentlig halsfluss. Fick gapa ändå men slapp det superäckliga halsprovet med pinne som jag hatar. Han sa att det inte är någon fara att Lova blir smittad eftersom jag ammar henne, men han sa att jag ändå kunde undervika att pussa henne under de kommande två dygnen tills jag är smittfri. Alltså råder pussförbud för mig på min lilla älskling.

Lova är en sån glad och nöjd tjej numera. Magknipen verkar vara helt borta och hon sitter ofta nöjt i sin babysitter bredvid oss när vi äter eller myser på vårt bröst om vi ligger i soffan. Det kan vara lite gnäll när hon är hungrig bara men det är ju snabbt åtgärdat. Annars charmar hon oss med stora leenden, skratt och försök till prat samtidigt som hennes stora blå ögon lyser. Väldens goaste lilla tjej!
Till helgen när jag förhoppningsvis mår bättre ska jag ge henne pussar i överflöd.

3 kommentarer:

  1. Krya på dig nu,ändå inget sommar väder och glädjen över din lilla söta kommer göra dig pigg snabbt! KRAM!

    SvaraRadera
  2. Ivrig är bara förnamnet.

    När Fredrik o Lova åkt ikväll sa mamma och jag samtidigt "jaha, nu då... Vad ska vi göra nu då?". Lova är så glad o skrattar högt så hon hickar, helt underbart. Men ska bli skönt att du kommer över på grillning så fort du kryat på dig. Saknar dig här.

    (o föresten, läste först Piss-förbud, undrade först vad du fått för sjuka;)

    SvaraRadera
  3. Hon har fått pussar i massor här idag.
    Så glad och go liten tjej!
    Hoppas du är pigg för grillning på fredag.

    SvaraRadera